26 Ağustos 2017 Cumartesi

Komşuluk İlişkileri

Mutlaka her yıl "Komşuluk İlişkileri" hakkında bir deneme okuduğum olur. Bile isteye de bulmam o yazıyı. Birden bire karşıma çıkar bende okuyuveririm. Bu konu çok mu revaçta bilmem ama bildiğim bir şey varki o da denemelerin neredeyse hepsinde anlatılan şeyin aynı olduğu: "Günümüzde artık eskisi gibi komşuluk ilişkileri yok. Kimse, kimsenin yüzüne bile bakmıyor." 

Katılmıyorum.

Çünkü bu konuda bir yazıyı ne zaman okusam, şöyle bir çevreme bakıyorum. "Yok kardeşim, komşuluk ilişkileri falan bitmemiş." diyorum. Evet, belki eskisi gibi değil ama hepten de bitmemiş. Yani, en azından bizim apartmanda. 



Evlere gidip gelmeler olsun, yardımlaşmalar olsun gayet güzel işler komşuluk bizim burada. Hatta yalnızca yetişkinler değil, gençler ve çocuklarda bu kervanda bulunur. Keza bende.

Mayalık yoğurt mu lazım? Huriye Teyze'ye çık, o verir. 
Maydanoz mu yok? Bir koşu Elif Abla'na sorda gel hadi. 
"Anne Hatice Teyze patlıcan istiyor."  "Buzdolabından çıkarda ver kızım."

İşte aynen böyle bizim apartman. Hatta bazen yan apartmanlardaki komşularla bile bu sohbete girenler olur. 
Sizi bilmem tabi ama bizim komşuluk ilişkilerimiz 'bu dönemde bile' güzel. Ve böyle sürdükçe asla komşuluk ilişkilerinin bittiğine inandıramazsınız beni. 

Güzel bir karikatürle sonladırıyorum yazımı. :D



Hoşçakalın... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder