3 Nisan 2017 Pazartesi

Assalamualaikum Beijing (Selamünaleyküm Pekin) Yorum ve Replikleri

assalamialaikum-beijing


Öncelikle demek isterim ki film genel olarak güzel bir filmdi. Gerek oyunculuklar olsun gerek konu ve tema olsun her şey iyiydi. Olaylar biraz yavaş ilerliyordu ama yinede çokta sıkılmadan bitirebileceğiniz bir yapım.
Benim film hakkında, daha doğrusu filmin baş kız karakteri hakkında yaşadığım tek hayal kırıklığı kızın gerçekte kapalı olmadığını öğrendiğim zaman oldu. Oysaki başörtüsü ne çok yakışıyor ona. Ancak elbette onu eleştirecek değilim. 😊

Eğer filmin konusunu merak ediyorsanız şurada açıklamıştım.

Uyarı: Bundan sonrası spoiler içerir!

Film açık ve net bir şekilde başladı ve Asmara çokta süre geçmeden Zhoung Wen ile karşılaştı.

Filmin çoğu bölümünde bahsedilen bu Ashima Efsanesi güzeldi. Zhoung, Asmara'ya efsanenin anlatıldığı o kitabı verdiğinde ikilinin tekrar karşılaşacağı seyirciye aktarılmış oldu. Ve elbette karşılaştılar. Hatta Zhoung Asmara'ya onu Ashima Heykeli'ne götüreceğine söz vermişti. Büyük aksaklıklar çıksa bile ikili sonunda gidebildiler heykele. Üstelik evli olarak! 

Ardından Asmara, Nam-ı değer Ashima, Zhoung Wen'imizin fotoğrafını çekti ve bunu arkadaşına gösterdi: Anlamadığım şey niye sırtından çekiyorsun? 😀
Asmara'nın kız arkadaşı çok tatlı değil miydi, sizce de? Şahsen ben bu karakteri çok sevdim. Birde o insanları sırtından tanıması yok muydu? O sahnede çok gülmüştüm. 

 Mesela bu replik, 

Bu, 
                                       

                                                                  Ya da bu replik,
                            
                          Onun gerçekten şirin ve konuşkan olduğunu göstermiyor mu? 😁

Birde bu sinir karakter vardı tabi. Neden bilmiyorum bu repliğini almışım. Ama bence bu adamın karakterini iyi anlatan bir replikti bu. Sen git başka bir kadından çocuk yap sonra da gel 'Asmara seninle evlenmek istiyorum.' de. Oldu canım başka bir isteğin var mı? Çay, kahve? Belki bir dilim kek? Birde o Çin'de Ashima ve Zhoung Wen'in peşinden düşmeyişi yok muydu? Allah'ım, çıldırttı beni. Ne yüzsüz bir erkekti! Azıcık gurur yoktu adamın içinde ya! Bir de diğer kadın ile oğlunu da hiç düşünmüyordu ha! Finalde bir yüce gönüllülük yapıp Ashima'nın peşinden düştü ama ben yinede bunun iyi olduğunu düşünmek istemediğimden sırf Ashima hastalandı diye ondan ayrıldığını düşünüyorum. Ki haklılık payımda var bence. 


Ashima'nın burada Zhoung'a verdiği cevabı çok sevdim. Kesinlikle doğru bir noktaya parmak bastı.  

Ve sonra hüzünlü bir ayrılıktan sonra yine hüzünlü bir şekilde karşılaştı iki aşık. Üstelik Zhoung Müslüman olupta çıkmıştı karşısına sevdiğinin. Bu sahnede duygulanmamak elde değildi. 

Zhoung'un Esma ile evlenmek için Esma'nın annesinin rızasını alması güzel bir davranıştı. Annesi Esma'nın hasta olduğunu söyleyecekken o, bunun umrunda olmadığını güzel bir şekilde dile getirdi ve beni kendisine hayran etmeyi başardı. 

                                
Ve bu sözlerden sonra Ashima'ya ettiği evlenme teklifi... Basit olsa bile romantikti. Bir kez daha belirtmek istiyorum: Ashima'nın göremiyor olması onun için hiç önemli değildi. Sadece... Çok güzel. 😊

Evlilik teklifinden sonra eniştenin söylediği bu söz, çok doğru. 

Her ne kadar Ashima göremiyor olsa bile final güzel bir mutlu son ile bitti. Ben sevdim. 


Bunların dışında filmde genel kültür bilgileri de vermişlerdi. Ben hiç Çin'de Müslümanlığın böyle sevildiğini bilmezdim mesela. 




Ya siz? Filmi sevdiniz mi? Yorumlarınızı bekliyorum 😊



Hoşçakalın... 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder